Raamat Päästke poisid! Raisa Cacciatore, Samuli Koiso-Kanttila Poisid on tihti mässumeelsed, katsetades piire ja väljakutseid ümbritseva maailmaga. Meeste sirgumise teekond on täis mitmekesiseid nõudmisi: vajatakse teadmisi, oskusi, julgust, vastupidavust pettumustele, valmisolekut riskideks ning edu saavutamiseks. Kuid kõige olulisem on, et poiss vajab enda kõrvale juhendajat, kes õpetaks talle mitte ainult enesekindlust, vaid ka enesekontrolli. Meie […]

Ööülikool. Grete Arro ja Kati Aus “Teismelisus Teismelisus – saladuslik eluetapp, mis paneb proovile nii noore enda kui ka tema ümbritsevate kannatlikkuse. See on aeg, mil keha muutub, mõtted keerlevad ringi ja emotsioonid käivad üles-alla nagu atraktsioonipargisõidud. Kuigi me kõik oleme seda perioodi kogenud, võib teismelisus tunduda väljastpoolt vaadates müstiline või isegi häiriv. Sageli kuuleme […]

ÜKS KÕIKSUS Aivar Haller Kõik me oleme erilised ja sellega peaks arvestama – see on mõttetera Aivar Halleri raamatust Üks Kõiksus. Raamatus on muuhulgas juttu ka õppimisest ja Halleri “kaikaveost” moodsa koolisüsteemiga. Autor on siiralt mures masinliku õppemehhanismi mõjust noore inimese arengus vaimule. Peatükis Kokkupõrge Kooliga kirjutab Haller: “Tänane kool on paraku üles ehitatud mineviku […]

,,Agressiivsuse astmed”, Raisa Cacciatore.
See lähenemine, mis raamatus on, on ka meie lähenemine inimeste vajaduste rahuldamisele. Tõsi, raamat on lihtne. Kohati ehk primitiivne neile, kes antud valkonnaga on varemgi kokku puutunud. Samas kas alati peab inimkäitumise mõistmiseks olema tohutult keerulised mõttekäigud ja formulad?

Väga palju on juttu õpikeskkonnast ja õppimisest üldiselt. Siinkohal samastume just mõtteliiniga, et võistlemine ei pane õppima vaid tulemust saavutama ning õppimine on rahulik ning aega nõudev tegevus.

,,Elanikust kodanikuks”, Ülo Vooglaid.
See raamat või veel täpsemini hr Voolaiu loengud ja mõtteavaldused on üks esimesi süsteemseid lähenemisi KLAPPi sisule ja olemusele (raamatut siis lihtsalt veel ei olnud). See raamat nimetab ennast ka: “käsiraamat isemõtlejale”.